Wsparcie psychologiczne w chorobie onkologicznej

Choroba nowotworowa może zmienić życie osób nią dotkniętych. Warto wiedzieć, że przebieg procesu leczenia, jak również jego efekty często zależą od stanu emocjonalnego pacjenta. Właśnie dlatego profesjonalne wsparcie psychologiczne jest bardzo ważne w procesie leczenia onkologicznego i zdrowienia.

Jeżeli

• Nie wiesz jak odnaleźć się w sytuacji choroby lub po zakończeniu leczenia
  • Masz problem z silnymi, trudnymi emocjami i odczuwasz:
    • smutek
    • niepokój o swój stan zdrowia, przed leczeniem, przed śmiercią
    • złość, że choroba właśnie Cię dotknęła
  • Masz problem z otwartą komunikacją z otoczeniem, Twoje relacje w pracy i w rodzinie uległy nagłemu pogorszeniu
  • Czujesz, że przytłacza Cię stres i uniemożliwia codzienne funkcjonowanie
  • Masz problem z powrotem do codzienności po zakończonym leczeniu

to możesz potrzebować wsparcia psychoonkologicznego

wsparcie psychoonkologiczne w chorobie onkologicznej medprim onkologia

Dzięki wsparciu psychoonkologicznemu:

• Otrzymasz pomoc w radzeniu sobie z przechodzeniem przez kolejne fazy choroby
  • Poznasz strategie radzenia sobie ze stresem towarzyszącym chorobie nowotworowej
  • Nauczysz się kontrolować silne i trudne emocje towarzyszące chorobie
  • Poznasz sposoby na zmianę postawy i negatywnego myślenia w sytuacji w sytuacji w jakiej się aktualnie znajdujesz

Wsparcie także dla rodziny i bliskich

Towarzysząc choremu na nowotwór doświadcza się niejednokrotnie negatywnych emocji takich jak złość, lęk, smutek, strach czy poczucie nadmiernego obciążenia. Dzięki wsparciu psychoonkologicznemu osoby bliskie uczą się jak wspierać chorego przy jednoczesnym zadbaniu o własny stan emocjonalny.

Jak wspieramy?

Wspieramy pacjentów i osoby towarzyszące zarówno indywidualnie jak i podczas sesji grupowych. Pomagamy dobrać taką formę spotkań, ale ostateczna decyzja należy zawsze do pacjenta.

Terapia Simontowska - to uznana terapia stworzona przez Carla Simontona z myślą o pacjentach chorych onkologicznie i osobach je wspierających. Zauważono, że stres i stan emocjonalny w jakim znajduje się pacjent mogą znacząco wpływać na proces leczenia. Dzięki tej terapii pacjenci uczą się m.in. jak radzić sobie z trudnymi emocjami, uczą się otwartej komunikacji z najbliższymi, czy też radzenia sobie z bólem. W efekcie jakość życia znacząco się poprawia nie tylko w trakcie leczenia, ale także po wyzdrowieniu.

Kim jest psychoonkolog?

Psychoonkolog, to psycholog, który specjalizuje się w pracy z osobami chorującymi, bądź wyleczonymi z choroby nowotworowej oraz z ich najbliższymi.

Służy wsparciem emocjonalnym, przepracowuje z pacjentem trudne i silne emocje. Zna i uczy konkretnych technik redukcji stresu, zmiany podstaw i myśli, budowania oraz korzystania z systemu wsparcia (wewnętrznego i zewnętrznego). Towarzyszy podczas przechodzenia przez kolejne fazy choroby.

psychoonkolog Anna Pabjańczyk medprim łódź wsparcie psychoonkologa

mgr Anna Pabjańczyk

Jestem psychoterapeutką poznawczo - behawioralną. Specjalizuję się w pracy z pacjentami chorymi onkologicznie oraz z osobami je wspierającymi. Jestem absolwentką psychologii o specjalności klinicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, filozofii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, a także studiów podyplomowych z psychoonkologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Swoje doświadczenie zdobywałam m.in. na Oddziale Onkologii Warszawskiego Instytutu Medycznego oraz w Klinice Psychiatrii, Stresu Bojowego i Psychotraumatologii na oddziale całodobowym tego samego szpitala. Byłam również wolontariuszką m.in. telefonu zaufania dla pacjentów chorych onkologicznie oraz osób ich wspierających.

Aby jak najlepiej pomagać swoim pacjentom, oprócz pracy zawodowej podnoszę swoje kwalifikację. Jestem absolwentką m.in. takich szkoleń jak: Racjonalna Terapia Zachowań (RTZ); Genogram - klucz do zrozumienia rodziny; Wprowadzenie do współczucia - Podejście uważności i współczucia w psychoonkologii; sesji terapeutyczno-szkoleniowych terapii Simontonowskiej. Biorę udział w konferencjach z zakresu psychoterapii i psychoonkologii. Aktualnie uczestniczę w 4-letnim szkoleniu z psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo – Behawioralnej oraz Polskiego Towarzystwo Psychoonkologicznego.

W pracy z pacjentami chorymi onkologicznie wykorzystuję elementy terapii simontonowskiej. Program tej terapii ukierunkowany jest m.in. na poprawę funkcjonowania emocjonalnego pacjenta, zmniejszenie stresu związanego z chorobą, wzrost zaangażowania w proces zdrowienia, poprawę jakości życia oraz komunikacji z otoczeniem. Program ten akcentuje również takie aspekty jak: akceptacja siebie, życie w zgodzie ze sobą i ze swoimi wartościami. Terapia ta jest przeznaczona nie tylko dla pacjentów chorych onkologicznie, ale również dla osób wspierających.

W mojej pracy terapeutycznej ważny jest kontakt z drugim człowiekiem, szacunek dla jego indywidualności, potrzeb oraz wolności wyboru.

ZAPISY ONLINE

90-632 Łódź,